
A Praktiker nyerte el az Év Barkácsáruház Üzletlánca 2025 címet a Trade Magazin Év Kereskedője versenyén, a díjat a Business Days konferencián adták át. A díj a magyar tulajdonú vállalat vásárlóközpontú működését és folyamatos fejlődését ismeri el.

A magyar marketingkommunikációs szakma egyik legrangosabb elismerését, az Arany Penge Díjat nyerte el a Praktiker kreatív aktivitása Promo&Activation kategóriában. A díjazott kampány a Kolorádó fesztiválon valósult meg 2024-ben, ahol a barkácsmárka egy különleges élményt kínált: a látogatók saját sámlit készíthettek, amelyet aztán magukkal vihettek emlékbe. A „sztárfellépőként” emlegetett sámli a fesztiválozók körében is nagy sikert aratott – közvetlen, praktikus és szerethető élményt nyújtott egy digitálisan túltelített világban.

A PwC 2024-es E-toplistája alapján a Praktiker barkács kategóriában az első a legnagyobb magyar e-kereskedők között, az összesített rangsorban pedig a 7. helyen végzett.
A PwC 2024-es E-toplistájára az a 17 magyar piaci szereplő kerülhetett fel, amelynek bruttó online forgalma 2024-ben meghaladta az 5 milliárd forintot. A Praktiker webshopja nemcsak elsőként végzett barkács kategóriában, hanem a legnagyobb magyar webáruházak között is megszerezte a hetedik helyezést. A verseny erősödése mellett különösen értékes a PwC rangos listáján elért eredmény, amely igazolja a magyar tulajdonban lévő barkácslánc digitális stratégiáját. Ennek középpontjában a vásárlói élmény folyamatos fejlesztése, a gyors kiszolgálás és a korszerű fizetési megoldások állnak.

Több ezer termék segíti a városban és a Balaton-környékén élőket az otthon- és nyaralófelújításban, kertészkedésben
Veszprémben nyitotta meg április 23-án legújabb áruházát az országos hálózattal rendelkező Praktiker. Ezzel a Balaton környékén élők, nyaralók számára is könnyen elérhetővé válnak az ismert barkácslánc termékei, szolgáltatásai. A magyar tulajdonban működő Praktiker 23. tagja több mint 7100 négyzetméteren közel 28 ezer termékkel, SZÉP-kártyás fizetési lehetőséggel, szakértői segítséggel várja a vásárlókat. A nyitás hetére különleges ajánlatokkal, nyereményjátékkal és gyerekeknek szóló programokkal is készül a barkácsáruház.

Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos hálózattal rendelkező Praktiker barkácsáruházláncot. A most kinevezett Flórián László 27 éves tapasztalattal rendelkezik a kereskedelemben, ebből 11 évet a barkácspiacon töltött el különböző hazai és nemzetközi vezető pozíciókban.

Debrecenben nyitja meg március 6-án legújabb áruházát a magyar tulajdonú Praktiker. Az immár 22 tagúra bővülő, országos hálózattal rendelkező barkácsláncnak ez lesz a második üzlete a hajdú-bihari vármegyeszékhelyen. Az új áruházat a Tócóskert lakótelep mellett, a Tesco közvetlen közelében, több mint 4 ezer négyzetméteren alakították ki. Széles áruválasztékkal, többek között az otthonfelújításhoz, kertészkedéshez kapcsolódó termékkategóriákkal, webshop áruátvételi ponttal, valamint szakértői segítséggel, önkiszolgáló kasszákkal és SZÉP-kártyás fizetési lehetőséggel várják a vásárlókat. A nyitási hétvégére nyereményjátékkal és 20 százalékos árengedménnyel is készülnek, valamint az új áruház megnyitása alkalmából a Praktiker támogatást ajánl fel a közelben található Gyermekklinika alapítványa számára.

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok, valamint szakértők értékelése alapján ítélte meg a hazai barkácsáruházláncnak a magazin és az amerikai technológiai világcég.

Átvette nyereményét a Praktiker jubileumi játékának győztese: a szerencsés újpesti házaspár nagyrészt konyhafelújításra szánja a 8 millió forint értékű ajándékutalványt és a hozzá kapcsolódó lakberendezési tanácsadást.

Megújítja kommunikációját a barkácspiacon meghatározó pozícióval rendelkező Praktiker. A barkácsáruházlánc 25 éve van jelen Magyarországon, így mindenkinek az elsők között jut eszébe ez a márkanév, ha a lakókörnyezetünk alakításáról van szó. Az újrapozicionált brand azt ígéri: a Praktikerrel meg tudod csinálni, lesz mire büszkének lenni.

Új értékesítési és operációs igazgatót nevezett ki a Praktiker. Dorogi János többek között az országos hálózattal rendelkező barkácsáruházlánc offline értékesítési, létesítménygazdálkodási területeiért, valamint az ellátási láncok működtetéséért felel majd. A szakember az egyik legnagyobb országos kiskereskedelmi lánctól érkezik a vállalathoz, és jelentős vezetői tapasztalattal rendelkezik a retail, valamint a pénzügyek területén.

Az építőipar általános fellendülésének és az Otthonfelújítási támogatásnak köszönhetően tavaly tovább növekedett a barkácspiac meghatározó szereplője, a Praktiker. A magyar tulajdonú áruházlánc 2021-ben több mint 10 százalékkal 84,1 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben nyeresége 6,1 milliárd forintra bővült. Az online értékesítés terén is növekvő vállalat forgalmában a top 3 termékcsoport a hidegburkolás, a kerti cikkek, valamint a szaniter voltak. A Praktiker az idei évben már több kérdőjelet lát a piaccal kapcsolatban: a koronavírus-járvány, valamint az orosz-ukrán konfliktus miatt elhúzódó áruellátási problémákkal, emelkedő árakkal számol. Mindez a vásárlóerő romlása miatt a lakossági kereslet csökkenéséhez vezethet, rövidtávon azonban egyelőre ez nem tapasztalható.

A Praktiker Kft. lett az NBI-ben és a nemzetközi kupaporondon szereplő váci Dunakanyar Kézilabda Kft. névadó szponzora, így a csapat a következő idényben Praktiker-Vác néven versenyez tovább.

Színesebb áruválasztékkal, modernebb belső terekkel és kibővült külső részlegekkel fogadja vásárlóit a felújított szombathelyi barkácsáruház. A Praktiker Vas megyei üzlete szélesebb szortimentet mutat be, megnövekedett a kertosztály külső részlege, megújult az építőanyag-osztály külső területe is és hamarosan megnyílik a Drive-In részleg is.

A hosszú, téli estéken tudjuk igazán kiélvezni a meghitt hangulatú fényeket, amelyek a karácsonyi szezonon túl is hetekig, hónapokig nyújtanak csodás látványt kint és bent egyaránt.

Régen elmúltak már azok az idők, amikor a műfenyő valami szépnek cseppet sem nevezhető karácsonyi kiegészítő volt. 2021 a szinte élethű, nagyon praktikus, gyönyörű és nem utolsó sorban fenntartható műfenyők éve.

Az idei karácsonyi trend minden eddiginél szerethetőbb és szívmelengetőbb.
A karácsonyi készülődés az év egyik legjobban várt időszaka, amikor még azok is belevágnak az otthonszépítésbe, akik általában kevesebb időt, energiát áldoznak erre. De hogyan lesz igazán szép és harmonikus a dekoráció? Vannak trendek az ünnepek alatt is, amelyeket érdemes követni?

Bár minden évben máskor köszöntenek be az igazán hideg napok, a fűtést előbb-utóbb be kell indítani. A készülékek ellenőriztetése biztonsági kérdés, a sokszor nem túl esztétikus fűtőtestek szebbé tétele azonban már csak rajtunk és a kreativitásunkon múlik.

Teljesen megújult a Praktiker miskolci áruháza, amely szeptembertől nagyobb eladótérrel és szélesebb termékkínálattal várja vásárlóit. A barkácsáruház felkészült az Otthonfelújítási programot igénybe vevő családok és az építőipari szakemberek kiszolgálására.

A koronavírus okozta járvány miatt az elmúlt időszakban ideiglenesen bevezetett otthoni oktatás és tanulás alapvetően befolyással volt az iskolai kellékek értékesítésére, ugyanakkor a barkácsáruház idén forgalomnövekedéssel számol, illetve széles termékválasztékkal, különösen forgószékekkel és az íróasztalokkal várja az iskolásokat és szüleiket.

A nyári nagy hőség és a fényáradat ellen többféleképpen lehet védekezni, számos praktikus megoldás létezik – helyiségektől függően –, amelyekkel sokat javíthatunk hőérzetünkön. Nagy Szilviát, a Praktiker kategória menedzserét kérdeztük.
