A magyar marketingkommunikációs szakma egyik legrangosabb elismerését, az Arany Penge Díjat nyerte el a Praktiker kreatív aktivitása Promo&Activation kategóriában. A díjazott kampány a Kolorádó fesztiválon valósult meg 2024-ben, ahol a barkácsmárka egy különleges élményt kínált: a látogatók saját sámlit készíthettek, amelyet aztán magukkal vihettek emlékbe. A „sztárfellépőként” emlegetett sámli a fesztiválozók körében is nagy sikert aratott – közvetlen, praktikus és szerethető élményt nyújtott egy digitálisan túltelített világban.

Az Arany Penge Díjat olyan kampányoknak ítélik oda, amelyek formálják a szakmát, kreativitásukkal kiemelkednek, és valódi hatást gyakorolnak a közönségre. A mezőny különösen erős volt: a kategóriában idén rekordszámú nevezés érkezett.
A díjazott aktivitás a Praktiker szakértők, valamint kreatív partnere, a Human Telex közös munkájának eredménye. A kampány kiváló példája annak, hogyan tud egy barkácsmárka friss, hiteles és emlékezetes módon kapcsolódni a fiatalos, fesztiválos közeghez.
Praktiker
A Praktiker az egyik legismertebb, komoly hagyományokkal rendelkező barkácsáruház. A magyar barkácspiac meghatározó, országos hálózattal rendelkező szereplője. 1998 óta van jelen hazánkban, 2016 óta a Wallis Csoport tagjaként százszázalékos magyar tulajdonban, stabil pénzügyi háttérrel, évről évre meghatározó piaci részesedéssel. A vállalat 23 áruházat, valamint egy online shopot működtet Magyarországon. Üzleteinek összterülete országszerte nagyságrendileg 150 ezer négyzetméter, munkatársainak száma megközelítőleg 1500 fő. 2023-ban megújult webshopja az egyik legnagyobb márkaismertséggel és forgalommal rendelkező oldal, amelyet 2023-ban a Forbes és a Google Digital Heroes listájának győztesei közé választottak. A magyar barkácsáruház fontosnak tartja, hogy gyors és személyre szabott választ adjon az otthonokkal kapcsolatos igényekre. Missziója: segíteni vásárlóit abban, hogy büszkék lehessenek környezetükre.
