Legutoljára 5 hónapja frissítve • 3 perc olvasás
A PwC 2024-es E-toplistája alapján a Praktiker barkács kategóriában az első a legnagyobb magyar e-kereskedők között, az összesített rangsorban pedig a 7. helyen végzett.
A PwC 2024-es E-toplistájára az a 17 magyar piaci szereplő kerülhetett fel, amelynek bruttó online forgalma 2024-ben meghaladta az 5 milliárd forintot. A Praktiker webshopja nemcsak elsőként végzett barkács kategóriában, hanem a legnagyobb magyar webáruházak között is megszerezte a hetedik helyezést. A verseny erősödése mellett különösen értékes a PwC rangos listáján elért eredmény, amely igazolja a magyar tulajdonban lévő barkácslánc digitális stratégiáját. Ennek középpontjában a vásárlói élmény folyamatos fejlesztése, a gyors kiszolgálás és a korszerű fizetési megoldások állnak.

A Praktiker már hazai történetének kezdetétől kiemelten kezeli az online értékesítést: barkácsláncként elsőként indított webshopot, majd az e-kereskedelem fejlődésével lépést tartva bővítette online szolgáltatásait. A barkácslánc online fejlődésében a néhány évvel ezelőtti teljes megújulást követően sincs megállás: a vásárlás és fizetés folyamata a tovább egyszerűsödött, a kiszállítási idő lerövidült, a személyes átvétel pedig akár már a megrendelést követő két órán belül elérhetővé vált az áruházak átvételi pontjain. Emellett 2025-től a Praktiker webshopjában OTP SZÉP-kártyás fizetési lehetőség is elérhetővé vált.
A Praktiker továbbra is elkötelezett amellett, hogy gyors, hatékony és személyre szabott megoldásokat kínáljon a lakásfelújítástól a barkácsoláson át egészen a kertépítésig – online és áruházi környezetben egyaránt.
Praktiker
A Praktiker az egyik legismertebb, komoly hagyományokkal rendelkező barkácsáruház. A magyar barkácspiac meghatározó, országos hálózattal rendelkező szereplője. 1998 óta van jelen hazánkban, 2016 óta a Wallis Csoport tagjaként százszázalékos magyar tulajdonban, stabil pénzügyi háttérrel, évről évre meghatározó piaci részesedéssel. A vállalat 23 áruházat, valamint egy online shopot működtet Magyarországon. Üzleteinek összterülete országszerte nagyságrendileg 150 ezer négyzetméter, munkatársainak száma megközelítőleg 1500 fő. 2023-ban megújult webshopja az egyik legnagyobb márkaismertséggel és forgalommal rendelkező oldal, amelyet 2023-ban a Forbes és a Google Digital Heroes listájának győztesei közé választottak. A magyar barkácsáruház fontosnak tartja, hogy gyors és személyre szabott választ adjon az otthonokkal kapcsolatos igényekre. Missziója: segíteni vásárlóit abban, hogy büszkék lehessenek környezetükre.
