Oldal tetejére

Így alakítsa ki irodáját otthon!

Mindegy, hogy a home office áldás vagy átok, egyik legnagyobb előnye, hogy az ember teljesen szabadon dönt arról, hogy a munkaállomását hogyan alakítja ki. De hogy a munkahelyünket ne keverjük össze otthonunk személyes terével, illetve hogy annak kialakítása ne menjen a hatékonyság rovására, nem árt megfogadni néhány tanácsot.

Alakítsunk ki egy munkahelyet!

Bármennyire is nehéz megoldani, fontos, hogy a munkát különválasszuk a magánéletünktől, és azoktól a dolgoktól, amik elterelhetik a figyelmet. Érdemes alaposan megvizsgálni, mennyi olyan eszköz, kellék (tévé, játékkonzol, újságtartó…) vesz minket körül, amik miatt elkalandozunk. A legszerencsésebb, ha külön szobát alakítunk ki magunknak, de ha ez nem megoldható, fontos, hogy kijelöljük munkahelyünk határait.

Fontos a jó ülőalkalmatosság

Nem szabad félvállról venni a megfelelő szék beszerzését, a teljesítményre ugyanis komoly hatással van a kényelem. Nem érdemes spórolni a megfelelő szék kiválasztásán, hiszen hosszú órákat töltünk benne, az ülőmunkával szükségszerűen együtt járó hát- és derékfájást nem ajánlott kivárni. A fájdalomnál jobban semmi nem tereli el a figyelmet a munkáról.

Gondoskodjunk a megfelelő világításról

Nemcsak a székről, de sokan a tökéletes világításról sem gondoskodnak: a fényforrás vagy túl erős, vagy túl gyenge. Mivel a legszerencsésebb a természetes fény, jó, ha a munkaállomásunk ablak közelében van, estére és a sötét hónapokra pedig igyekezzünk megkeresni azt a fényforrást, ami a legjobb hatással van ránk. Érdemes több fényforrásban gondolkodni, például egy asztali lámpában, ami direkt fényt ad, illetve egy szórt fényforrásban, ami világossá, hangulatossá teszi a helyiséget. Ha számítógép előtt dolgozunk, érdemes a monitor fényerősségét is optimalizálni.

Ne sajnáljuk az időt és a pénzt a technikai háttér kiépítésére

Nincs annál lehangolóbb, mint amikor a munkaállomásunk legfontosabb alapkövei, a technikai berendezések csak félgőzzel üzemelnek. A nyomtató beragad, a laptop lefagy és homokórázik, a hangfalak recsegnek. Érdemes végiggondolni, mennyi időnk és energiánk megy el arra, hogy a gépekre várunk. Ez nemcsak a munkát lassítja, de a kedvünket szegi.

Dolgozzunk rendben, rendszerben!

A munkafolyamatokat elképesztően lelassítja, ha nemcsak a munkában, de dokumentumaink között sincs rendszer, amikor nem találjuk azokat az anyagokat, amikre égető szükségünk lenne. A felesleges bosszankodás elkerülése érdekében gondoljuk át, mi kell ahhoz, hogy rendet vigyünk a mindennapi munkafolyamatokba. Sokat segít az irattartó, a mappa, az üzenőfal és azok a bútorok, amelyek segítik a rendszerezést. Ez nemcsak a rendrakásban segít, de pozitívan befolyásolja a hangulatunkat is.

Tegyük szerethetővé a teret, ahol dolgozunk

Az otthoni iroda túlzott letisztultsága és sterilitása kontraproduktív, érdemes olyan elemekkel megtörni a teret, ami személyessé, szerethetővé teszi a munkahelyünket. Legyen az egy virág, egy puha szőnyeg a talpunk alatt, egy kellemes falszín, egy poszter vagy egy családi fotó, mivel szükség van olyan kiegészítőkre, amelyek a figyelmet nem terelik el, de kellemes érzéssel töltenek el.

Home office: kreatív megoldások

 

 

  • Kérdése van?

    Ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére!
  • Országos szállítás

    Gyors és biztonságos. Termék kiszállítás az ország bármely területére.
  • Áruházi átvétel

    Az Ön által kiválasztott áruházunkban személyesen átveheti megrendelését.
  • Termékfoglalás

    A megrendelt terméket akár 5 napig lefoglaljuk Önnek!
  • Törzsvásárló

    Használja ki Ön is a Praktiker Plusz Törzsvásárlói Programunk előnyeit!
  • Fogyasztóbarát

    Fogyasztói jogról közérthetően. Rajzos tájékoztató az Ön jogairól!
  • Szakemberkereső

    Találja meg az Önnek megfelelő szakembert a fix24.hu segítségével